Labor Day Weekend in VS was goed voor een kwart miljard verkoop aan legale cannabis

Ondanks dat cannabis nog altijd niet federaal legaal is in de Verenigde Staten, boeren de lokale economie en de staatskassen goed bij de verkoop van legale cannabis.

0
4 juli akerna legale wiet verkoop VS Verenigde Staten Independence Day Onafhankelijkheidsdag
Via Akerna
- Advertentie -

Akerna (NASDAQ:KERN), een toonaangevende leverancier van software en ontwikkelaar van de eerste seed-to-sale enterprise resource planning (ERP) softwaretechnologie (MJ Platform®) voor de cannabisindustrie, maakte vorige week bekend in een persbericht dat er tijdens Labor Day Weekend in de VS (3-6 september) voor zo’n $234,8 miljoen aan legale cannabis werd verkocht. Aardig dicht in de buurt dus van hun eerdere voorspelling van $240 miljoen.

Vrijdag 3 september was de op één na grootste verkoopdag van 2021, met een opbrengst van $ 90,1 miljoen aan nationale cannabisverkoop in de detailhandel, waarmee het alleen achterbleef op de topverkoopdag van 2021, namelijk 20 april oftewel 420: de onofficiële feestdag voor cannabisconsumptie. De vrijdag voor 4 juli, 2 juli, was voorheen de op één na hoogste verkoopdag van het jaar.

Het hele vakantieweekend, 3 september – 6 september, bracht in totaal $ 234,8 miljoen aan omzet op

Het hele vakantieweekend, 3 september – 6 september, bracht in totaal $ 234,8 miljoen aan omzet op. Zaterdag 4 september bracht een omzet van $ 63,8 miljoen op, zondag 5 september een brutowinst van $ 42,1 miljoen en maandag 6 september, Dag van de Arbeid, in totaal $ 38,8 miljoen.

“Ons voorspellingsrapport voor het lange weekend voorspelde correct dat vrijdag de op één na grootste cannabisverkoopdag tot nu toe in 2021 zou zijn. Dit toont verder de trend dat wanneer vakanties in het weekend vallen, de vrijdag van dat weekend de grootste pieken in uitgaven zal hebben ”, zegt James Ahrendt in het persbericht, Business Intelligence Architect bij Akerna. “Cannabiswinkels kunnen onze voorspellingsrapporten gebruiken om personeel, inventaris en promoties voor te bereiden om de winkelervaring te optimaliseren en aanbiedingen te doen voor de producten die consumenten zoeken. Door te voldoen aan de voorkeuren van de consument, zullen apotheken waarschijnlijk de verkoop verhogen en meer loyale klanten creëren.”

Verdere details van Akerna van het afgelopen Labor Day weekend (3-6 september)

Verkoop per productcategorie

  • Toppen: 48,5%
  • Cartridge / pennen: 32%
  • Concentraten (ook hasj valt daar onder): 10%
  • Edibles: 8%
  • Anders: 1,5%

Geslacht

  • Man: 61,4%
  • Vrouw: 38,6%

Verkoop per leeftijdsgroep

  • Onder de 30: 29%
  • 30-40: 30%
  • 40-50: 20%
  • 50-60: 12%
  • Meer dan 60: 9%

Gemiddelde order

  • Medisch: $ 116,44
  • Recreatief: $ 78,19

Gemiddeld aantal producten

  • Medisch: 2,87 producten
  • Recreatief: 3.06 producten