Leafly stelt Yoko Miyashita aan als nieuwe CEO

Miyashita neemt het over met ondersteuning van de vertrekkende CEO van Leafly Tim Leslie tijdens een korte overgangsperiode.

0

Cannabisinformatiebron en handelsplatform Leafly, kondigde gisteren aan dat Yoko Miyashita het bedrijf zal leiden als de nieuwe Chief Executive Officer.

Als CEO van Leafly zal Miyashita de visie en strategie van het bedrijf aansturen voor voortdurende groei als een marktplaats om consumenten in contact te brengen met cannabisverkopers en -merken, en om haar positie als ‘s werelds definitieve cannabisinformatiebron te behouden.

Miyashita neemt het over met ondersteuning van de vertrekkende CEO van Leafly Tim Leslie tijdens een korte overgangsperiode.
 

Leafly benoemt Yoko Miyashita tot nieuwe CEO


“Ik ben opgewonden en vereerd om mijn tijd en ervaring toe te passen om het volgende hoofdstuk van Leafly’s groei en innovatie te begeleiden”

“Cannabis is Amerika’s nieuwste essentiële industrie, en Leafly is de vertrouwde bestemming voor meer dan 100 miljoen mensen per jaar die ons bezoeken om te winkelen en meer te weten te komen over cannabis”, zei Miyashita. “Leafly blijft samen met de cannabis industrie groeien om de technologie te leveren die cannabis winkels nodig hebben om te gedijen, de winkelervaring die klanten verdienen en de geverifieerde kennis die de cannabisgemeenschap nodig heeft. Ik ben opgewonden en vereerd om mijn tijd en ervaring toe te passen om het volgende hoofdstuk van Leafly’s groei en innovatie te begeleiden. ”

Miyashita kwam in 2019 bij Leafly als General Counsel, waar ze leiding gaf aan Leafly’s positie en beleid met betrekking tot belangrijke compliance- en overheidsaangelegenheden om de reputatie van het bedrijf als een vertrouwde en gezaghebbende cannabisbron te behouden en te bevorderen. Voordat ze bij Leafly kwam, was Miyashita General Counsel bij Getty Images. In haar nieuwe rol als CEO van Leafly wordt Miyashita ondersteund door een gevestigd en ervaren uitvoerend leiderschapsteam, waaronder Chief Product Officer Dave Cotter, Chief Revenue Officer Sam Martin en SVP Marketing & Communications Laura Morarity.

“Leafly bouwt aan een bedrijf dat de betekenisvolle en persoonlijke aard van de plant weerspiegelt en de rijke en diverse geschiedenis van de cannabis industrie waarin ze leeft. Leafly begon 10 jaar geleden als een spreadsheet over soortjes, net toen de eerste staten legaliseerden. Vandaag hebben we de kans om de groei te ondersteunen van cannabisbedrijven – die van onszelf en anderen – die banen en gezinnen ondersteunen. We nemen dit werk serieus en geloven dat we het team en het platform hebben om veel van de beloften van legalisatie na te komen” zei Miyashita.

Over Leafly

Leafly vierde onlangs in juni zijn tienjarig bestaan. Jaarlijks bezoeken meer dan 100 miljoen mensen Leafly van over de hele wereld om meer te weten te komen over en te winkelen voor cannabis. En meer dan 6000 retailers gebruiken Leafly om klanten binnen te halen. In april kondigde het bedrijf Leafly Delivery aan, een uitbreiding van zijn online bestelaanbod. Leafly Online Delivery is verkrijgbaar bij meer dan 2.200 retailers in Noord-Amerika, waardoor consumenten online kunnen bestellen bij deelnemende cannabiswinkels en ze vervolgens in de winkel of op de stoep kunnen kopen en betalen of laten bezorgen.